2017. január 16., hétfő

Három kilométer a futópadon és egyéb gondolkodni valók

Amióta Kaposváron lakunk, azóta itt is van saját tanárom, akihez tornázni járok hetente kétszer. A gyakorlatok nem csak a fizikális erőmet hivatottak javítani, a súlyomat kordában tartani, hanem a szédülésemet redukálni, az ízületeket erősíteni és azokat a menopauzás tüneteket tompítani, amikkel megküzdök a hétköznapokban. Pontosan 4 évvel ezelőtt az izmok és a zsírok teljesen eltűntek rólam. Aztán jött a transzplantáció és az addig működő menstruációmat megállították, hogy ne okozzon gondot a steril szobás, lábadozós időszak alatt. Hát, ez annyira jól sikerült, hogy azóta tényleg "nem okoz gondot", azaz nem létezik. Helyette vannak hőhullámok, érzelmi hullámvasutak, hüvelyszárazság és ilyesmik... 

Sokat olvastam arról, hogy a rendszeres sport segít a klimaxos időszakban kordában tartani a súlyt, megelőzhető vele a csontritkulás és boldogsághormont, endorfint szabadít fel!

Egy ideje csinálom már a rendszeres mozgást, de edzőteremben eddig még nem jártam. Most is csak azért megyek le, mert párom is megy hetente kétszer, így úgy döntöttem, hogy vele tartok. A futópadot szúrtam ki magamnak segítségnek, de csak gyaloglok rajta, ma reggel elértem a 3 kilométert 40 perc alatt, a végén némi emelkedő beiktatásával. Tudom, hogy ez nem sok azoknak, akik rendszeresen sportolnak, de nekem, aki eddig nem volt egy nagy atléta, nekem ez nagyon klassz eredmény. A futópadon eltöltött idő alatt pedig szépen lehet gondolkodni az élet nagy kérdésein!

Visszatérve a klimaxos tünetekhez, másfél hete rákérdeztem az egyik kinti doktornőnél, hogy mégis mit ajánlana. Azzal a krémmel, amit javasolt egy kicsit sem szeretnék próbálkozni, mert nem szimpatikus, hogy a betegtájékoztatóban azt írják: ne használja, ha emlődaganata van és akkor sem, ha ösztrogénre érzékeny daganatos betegsége van. Ismerem az orvosi tankönyvek álláspontját, miszerint a limfóma NEM hormonális eredetű. Viszont azt is tudom, hogy nálam hogyan kezdődött ez az egész: kimaradozó menstruáció, aztán a gyerekvállalás érdekében hormon injekciók és utána rá pár hónapra a diagnózis... így akkor is ellenérzést vált ki nálam az ilyen jellegű krém, ha semmilyen hatása sincs. Tovább fogok keresgélni a témában és remélem, hogy találok valami normális, használható megoldást.

Egy fotó a bejegyzés végére, teljesen más témában: múlt pénteken végre Kaposvárra is megérkezett a hó, azóta a nagy része már el is olvadt!



Közben persze horgolok is, megint egy sálon dolgozom:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése