2016. december 6., kedd

Adventi várakozás és egy allergia

Sajnos az elmúlt hetekben fura allergiás reakció jött elő nálam, bizonyos ételek fogyasztása után 10-20 perccel fura bizsergést érzek az ajkaimban, mintha herpesz akarna előbújni - aztán halvány piros foltot látok körülötte és elkezd beduzzadni a bőr alatt, kemény csomókat tapogatok. Az első ilyen esetében aznap banán, paradicsom, sajt is szerepelt az étrendemben. A duzzanat este kezdődött, és másnap délig tartott. Másodszorra a reggelim elfogyasztása után, amiben paradicsom és cappuccino szerepelt, de itt már tapasztaltabb voltam, éreztem, hogy elindul és azonnal rohantam a kalcium pezsgőtablettáért és az antihisztaminért - nem is tartotta magát olyan sokáig a duzzanat, mint először. Harmadjára füge evés után volt eléggé aggasztó köhögésem, elég sok váladékkal. A negyedik esetben előtte való nap kétszer hánytam, ez miatt nem is ettem, csak kekszet 24 órán át, de aztán megkívántam egy almát, lereszeltem és megettem keksszel... nos... ettől is bedurrant a szám.

Itt a helyi laborban csináltattam kezdetnek egy nutritív 40-es panelt, amiben különböző dolgokat néztek meg, ma meg is kaptam az eredményt (nem kellett hozzá 1 hét!), a következők értéke emelkedett: tojás, mandula, ananász, őszibarack, alma, zeller, paradicsom, banán. Nos, ezzel a kedvenc ételeim listáját azonnal le is fedték! A paradicsomot imádom, eddig semmi bajom nem volt tőle - nem is beszélve az almáról, amit céklával szoktam enni, lereszelve, egy csurgatásnyi mézzel keverve... jaj nekem!

Egyenlőre nem tudom, hogy mi a további teendőm, jeleztem a kölni kórház felé az eredményeket, remélem meg tudjuk beszélni személyesen csütörtökön. Addig is elkerülöm ezeket az ételeket.

Az adventi fények kigyulladtak Kaposvár főterén és főutcáján, szerintem nagyon hangulatos az egész, a karácsonyi vásárral együtt:


A fenyőfán 37 000 izzót helyeztek el, erről a helyi hírekben olvastam. Fantasztikusan szépre sikerült  :-) az adventi készülődés keretében készítek pár adomány ajándékcsomagot is (2 helyre biztosan) és nemrégiben élelmiszert gyűjtöttek a helyi bevásárló központban, ott is adományoztunk pár dolgot. Ilyenkor jut eszembe a 4 évvel ezelőtt, 2012 decemberében nézett műsor, a Jónak lenni jó adománygyűjtés és hogy azt milyen rossz bőrben néztem végig, ahogyan Böjte Csaba árváinak gyűjtöttek. Hogy mennyire szorítottam, hogy jó sok adományt kapjanak... azóta mi magunk is részt veszünk a keresztszülői programban, van két fogadott keresztgyermekünk, akiket támogatunk és figyelemmel kísérjük a sorsukat. 

Közeledik megint egy karácsony... egy szép és nyugodt karácsony. Hálásan köszönöm, hogy készülhetünk az ünnepekre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése