2021. február 13., szombat

Jégvilág a Balaton partján

Alig várom azt az időszakot, amikor hidegebbre és szelesebbre fordul odakinn az időjárás, mert a Balaton déli partján fura jégvilág alakul ki ilyenkor. Ahogy a víz kicsapódik és a jeges levegőn megszilárdul a nyáron oly sokat használt, de téli időszakban a partra kihozott strandlépcsőkön, fantasztikus látványt nyújt. Persze nem én vagyok az első, aki az idei szezonban ezt megörökítette, de a saját képeim között mindig jó látni egy-egy ilyen fotót is. Úgy szerettem bele a lakóhelyünkbe, hogy amikor házat kerestünk, 2017 január közepén, a tó vize éppen befagyott és a túloldalról korcsolyáztak át ide az emberek. Igaz, az elég erős szó, hogy átkorcsolyáztak, mert Edina barátosném mesélte, hogy egy idő után nem lehetett korcsolyával közlekedni, a jég a szél miatt össze-vissza fagyott meg, nem volt sima a felület. Aztán februárban is kijöttünk ide, akkor szakadt darabokra a jég és hatalmas jégkockák torlódtak fel a part mentén. Mesebeli látvány volt! 

Íme néhány fotó tegnap délutánról, piszkosul hideg szél fújt, a kezem elfagyott azonnal, ahogy lehúztam a kesztyűt. Hiába volt rajtam 2 nadrág, sapka, sál, semmit nem ért 10 perc után. Jöjjenek a képek:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése