2013. június 15., szombat

Amikor meglódulnak a sejtszámok

Nem vagyok egyszerű eset, ha rosszul érzem magam... bátran tegye fel a kezét, aki minden nyűgösség nélkül éli meg a betegségeit! Az elmúlt napokban bizony megéltem néhány mellékhatást: fáradtság, zéró immunrendszer, hasmenés, néha egy kis hányás, hirtelen láz, étvágytalanság, szájnyálkahártya probléma. Nagyon aranyosak a nővérek, még az itteni dietetikusnak is szóltak, hogy undorodom a hús szagától. Kértem főtt krumplit, levest, tésztát, pudingot... igyekeztek ezeket küldeni számomra. Még ha egyhangúnak titulálta is a hölgyike, de teljesítik a kéréseimet.

Az elmúlt napok alacsony fehérvérsejt számmal teltek: 0,02 aztán 0,1 .... ma reggel kérdezik tőlem, nos mit gondolok, ma mennyi lett? Majdnem 4,0-át mondtam, de korrigáltam magam 3,8-ra. És IGEN, igazam lett, a több napnyi töcmörgés után végre meglódult! Ma az erőnlétem is jobb, pedig baromi nehéz éjszakám volt (2 zacskó vér hajnali kettőre folyt le). Reggelire is többet fogyasztottam ... még szűrt szőlőlevet is kértem!

Közben odahaza befejeződtek a munkálatok, elkészült a lakosztályom! Narancs színű mosható falak, pvc padló, fertőtlenítő festések. Sokat dolgoztak rajta, de sajnos még a takarítás hátra van. Most szerelik össze az ágyam, egy kis asztalt, széket kapok még, tévét (hogy nehogy lemaradjak a nagyvilág eseményeiről). Nem egyszerű ez, steril körülmények otthon? Oké, hogy mindenki kezet mos, külön evőeszközeim lesznek, külön helyen tárolva. Naponta tiszta, vasalt hálóing, ágynemű, törölköző. Maszk, kesztyű viselése, amikor kijövök a szobából. Fertőtlenítő szerek odahaza mindenhol, mert állatok vannak odakinn (cica, kutya, malacka). Frissen főzött, hőkezelt ételek fogyasztása, pedig én már úgy vágyom egy üde, friss paradicsomsalátára! Sem eper, sem málna nem fogyasztható, egyéb nyers dolgok sem. Vaj helyett margarin (brbrbr) használható. Majd jégkrémmel fogom magam tömni, ez tuti, azt engedik legalább. Tilos az aszalt gyümölcs, dió, mák, ilyesmi rágcsák. Lehet enni banánt, narancsot - nyáron pedig én inkább egy finom dinnyére vágyom. Jó hír, hogy használhatok friss citromot!

Most már beszélnem kell még valamiről, azaz valakiről. Amikor márciusban itt voltam Szegeden, akkor Orsival "laktam" együtt több héten át. Leukémiát állapítottak meg nála, akkor esett át valamiféle új kezelésen (neurobin?) nagyon jól viselte a körülményekhez képest! Amíg én horgoltam, addig Ő gyöngyözött, karkötővel lepett meg mindenkit. Számomra is készült egy lila-fehér, no meg egy zöld nyaklánc. Azt mondogatta, hogy én vagyok az eddigi legjobb szobatársa, mert nem terheltem rémtörténetekkel. Biztattam, nyugtatgattam amikor feszültebb volt. Amikor most visszajöttem májusban, nem akartam elhinni, hogy ennyire leromlott az állapota. Keveset evett, mondogatta, hogy nagy a szar... annyira hittem, hogy neki is jár egy kis csoda! A szobáink egymás mellett voltak, az ágyaink ugyanazon fal túloldalán, sokszor éjszaka megsimogattam a falat, hogy érezze: ott vagyok. Azon a napon távozott el közülünk, amikor megtudtam: jövök a sterilbe. Settenkedtem át hozzá, hogy elmondjam a jó hírt, de akkor már csak a hatalmas küzdelmével szembesültem, az utolsó óráiért. Édesapja vigyázta ezen perceit... a 30. születésnapján kaptam vissza az őssejteket, mintha kísérni akarta volna onnan fentről a további utamat. Vigyázz magadra Orsika, légy jó Angyal valahol a másik létben. Sokat gondolok Rád és nagyon hiányozni fogsz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése