2015. február 6., péntek

5. kezelés

A mostani kezelés MRI ellenőrzésekkel volt összekötve. Ez miatt hétfőn este elindultunk Kölnbe, a szokásos éjszakai vonattal, egy új szolgáltatást kipróbálva a bécsi vasútállomáson, a kocsit az ottani parkolóban hagytuk. Ahhoz, hogy 2,5 nap után csökkentett parkolási árat tudjunk fizetni, a jegyirodában kérni kell egy speciális kis kártyát, amit a parkoló kártyával együtt az automatába teszünk, a gép pedig érzékeli, hogy jéééé, ezek utaztak és így kevesebb díjat számolunk fel nekik!

Kedden reggel érkeztünk meg, egy kis kitérő után (gyertyagyújtás a Dómban) bementünk a kórházba, ittunk egy-egy kávékülönlegességet, aztán megebédeltünk és ebéd után felmentünk az onkológiai ambulanciára. Az MRI miatt úgy terveztem, hogy csak betesznek egy tűt a portomba és már lehet is menni... 

Majdnem!

Kitalálták, hogy mivel nem tudják milyen portom van, hogy mekkora nyomást bír el, ezért megpróbálnak vénát szúrni. Csak álltam és bámultam a nővérre, aki pontosan tudja, hogy vénám nincs! Hogy ők ültek felettem Karácsony előtt 2,5 órát és nem tudták megoldani a problémát! Most sem akartak ők próbálkozni, azonnal hívták a doktornőt, aki megérkezett szokásos nagy sáljával körbetekerten. Magyarázták nekem ezt a power-port kifejezést, meg hogy nem vállalják a felelősséget, ha nem power-port van bennem. Csak azért voltam kissé frusztrált, hogy mindenki tudta, miért megyünk, hogy lesz MRI - akkor miért nem lehetett felhívni 2 nappal előtte, hogy vigyem magammal a port papírjait? 

Nagy nehezen és pár perces telefonálgatás után elkértük a port papírokat a budapesti Onkológiáról, ennek ellenére megpróbálkoztak a vénáim megszúrásával, kétszer. Nem sikerült...

Az idő szorított, rohanni kellett az MRI-be, a kísérletért felelős ápoló jött velünk, Ő választ kapott a kérdésre: lehet használni a portot erre a vizsgálatra?! Mivel IGEN-t kapott, megszúrta a portomat, befeküdtem a gépbe és megcsinálták a nyaki felvételeket.

Másnap reggel újra cirkusz a port miatt, megint ugyanaz a lemez, hogy ez nem "power-port" és hogy nem szúrják meg, stb. Sebaj, végül kaptam bele egy tűt és mehettem a másfél órás hasi-mellkasi vizsgálatra. Az összes előkészítéssel együtt 2 órát töltöttem odabenn. 3x váltottunk pozíciót, hol felrakták az EKG tappancsokat, hol leszedték őket, a mellkasomra szíjaztak egy nagy, fehér és nehéz táblát és a vizsgálat alatt folyamatosan diktálták, hogyan vegyek levegőt és mikor ne lélegezzek. 

Ezek után az 5. kezelés már simán ment. A vérképem nagyon szép, az infúziót minden gond nélkül megkaptam. 

A késő délutánt Köln belvárosában töltöttük: Fassbender - ez egy kávézó, már másodjára tértünk be ide, isteni finom amaretti kekszet lehet náluk kapni! A sétánk során betértünk a Hohe strasse egyik üzletébe, egy lego üzletbe, ahol aztán tátva maradt a szám, olyan játékokat láttam! Nem vagyok egy nagy építőjáték-fan, de amit itt láttam, hát.... az nem semmi. Van itt minden, még a felnőttek is találhatnak kedvükre valót a Kreatív termékcsaláddal. 

A vasútállomáson vásároltam két kis útikönyvet, elhatároztam, hogy tavasszal körbesétálom a belvárost a kezelések után és megnézem a nevezetes épületeket és a Rajna-partot. Addig is egy esti kép a kivilágított, monumentális Dómról:




1 megjegyzés: