2015. május 31., vasárnap

Limfómáról - újra

Az az egy biztos, hogy a limfómával diagnosztizáltak száma évről évre növekszik. A szakemberek nem igazán tudják megmondani az okát: vizsgáltak már környezeti, kémiai és genetikai tényezőket, de továbbra sincs ötletük, hogy miért alakul ki.

A limfóma a csontvelő megbetegedése. A limfocita sejtek a vörös csontvelőben termelődnek, átkerülnek a nyirokszervekbe, majd innen aktiválódnak érésük után. A limfociták egyféle fehérvérsejtek, a véráramban is jelen vannak, de idejük nagy részét a nyirokrendszerben töltik. A nyirokrendszerben nyirok kering (limfa), ami limfocitákat tartalmaz. Ha a limfociták megbetegszenek, és rákos sejtként kezdenek viselkedni, akkor alakul ki a limfóma. A kóros sejtek a nyirokrendszer nyirokcsomóiban összegyűlve megduzzadnak, bucikat képeznek. Mivel nemcsak a nyirokrendszerben van jelen, így a test többi részén is problémát okozhatnak (lép, csontvelő, máj, gyomor, stb.).

Ez ellen küzdök, ezzel próbálok meg együtt élni, a pontos diagnózist 2009. júnusában mondták ki. Akkori stádium II/B volt, most már IV/B. Az orvosi statisztikák szerint már nem kellene itt lennem. Jövő héten leszek 2 éves transzplantált, hónap végén pedig 36 éves nő, asszony, feleség. Sajnos Anya nem, de Keresztanya az igen! 26 kemós kezelés, különböző típusokból és 13. klinikai kísérletes infúzióval a hátam mögött. Az elmúlt évek alatt találkoztam sok lelkiismeretlen orvossal, akikre ha hallgatok, akkor hazajövök és belehalok a szavaikba és azok súlyába. Találkoztam azonban olyanokkal is, akiknek szívügye a gyógyítás, maga az ember szeretete - legyen akár nővér vagy orvos. Ez utóbbiaknak végtelenül hálás vagyok! 

A héten voltam a 13. klinikai kísérletes kezelésen és újabb MRI és PET/CT vizsgálatokon. Ezek végső eredményét még nem tudom, talán jövő héten okosabbak leszünk. Mindesetre a közérzetem kitűnő továbbra is!

Mindazokért, akik velem együtt küzdenek és azokért is, akik körülöttünk állnak, velünk vannak:
(ezt az imát Péter atyától kaptam még a Kékgolyóban)

Most segíts meg, Mária,
ó irgalmas Szűzanya,
keservét a búna-bajnak,
eloszlatni van hatalmad.
Hol ember már nem segíthet,
a Te erőd nem törik meg.
Hő imáit gyermekidnek,
nem, Te soha nem veted meg.
Hol a szükség kínja nagy,
mutasd meg, hogy anya vagy.
Most segíts meg, Mária,
ó irgalmas Szűzanya.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Megvan az MRI és a PET/CT eredménye? Remélem, csupa jó hír van bennük.

    VálaszTörlés
  2. Szia, szia

    megvan, pont ma voltam kezelésen! Már csak 2 db egy centis bucika világít bennem, a többi részen kitakarított a terápia!!

    VálaszTörlés