2010. október 22., péntek

2009 Július

július 17. - július 31. 2. ciklus ABVD kezelés

Anamnézis: A beteg előzményeiben hypertonia (magasvérnyomás) szerepel, eddig gyermeket nem szült. Két hónapja vette észre a nyak mindkét oldalán a supraclavicularis árokban növekbő mobilis fájdalmatlan nyirokcsomóit. Gégészeten járt, ahol aspirációs cytológia történt, mely reaktív eltérést mutatott. Mivel a nyirokcsomói további növekedést mutattak, dyspnoes (légzés kellemetlen?) panasz is jelentkezett, egy nyaki nyirokcsomó eltávolításra került, melynek szövettana Hodgkin lymphomát igazolt... A nyirokcsomók megjelenése óta (ez azért nem teljesen egyezik a tényekkel) testszerte viszkető bőrkiütések jelentkeztek, mely B-s tünetként értékelhető. Éjszakai izzadékonyság, fogyás, láz nem volt....

A kezelések alatt hányás, hányinger jelentkezett - annak ellenére, hogy kaptam hányáscsillapítókat.
Érdekesen teltek a terápiák: reggel be a kórházba, amikor a nővérek megláttak, hogy én megyek, szerintem tutira elmormoltak egy imát, mert elég nehéz volt eltalálni a vénáimat, vérvétel - kimentünk a munkahelyünkre, majd délután vissza a kórházba a koktélért és a párom nem győzte a zacskót tartani, mert folyamatosan hánytam. Persze a hányástól való félelem miatt már nem is ettem azon a napon semmit sem! A kezelések után hazakocsikáztunk (a kocsiban végig azt kérdezgettem magamtól: messze van még?) Amikor hazaértem, csak lefeküdtem és pihentem és hánytam...

Ezen időszak alatt kedvenc ételem a borsó- és húsleves volt, mostanában rá sem tudok nézni :-) dietetikai tanácsot ekkor még nem kaptam az orvosomtól, csak azt, hogy ne szedjek be semmilyen táplálék-kiegészítőt, csodaszert!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése