2010. október 23., szombat

2010 Június

Patológiai lelet: Klasszikus Hodgkin lymphoma, nodularis sclerosis subtípus, lymphocyta depletióra utaló jelekkel. CD 20 negatív

A bizonytalanság a test és a lélek ellensége! Hetekig vártuk az eredményre, de jó munkához idő kell és most nem siettünk már sehová sem ... egyszer kizárásra került a non-Hodgkin, aztán a következő héten kizárásra került a Hodgkin és legvégül az alapbetegség került a patológiai leleltre.

Június elején került szóba a húsmentes táplálkozás először a Katánál, persze legyintettem rá. Igaz, hogy amikor Indiában jártam, nagyon megszerettem a vegetáriánus konyhát (amikor megláttam, hogyan tartják a csirkéket és hogyan vágják le, akkor nem volt gusztusom ott húst enni), azonban a magyar vegetáriánus konyha közelébe sem jön az indiai vega kajáknak. Kata úgy adagolta be, hogy csak 1 hétről lenne szó... akárhogy is nézem, most már október vége felé járunk és még mindig az a szabály van érvényben, hogy havonta csak 1x ehetek húst :-)

Szóval adott volt a feladat: 1 hétig hús nélkül főzni. Átbújtam az összes indiai szakácskönyvemet, elővettem kedvenc chole chat receptemet (csicseriborsó "pörkölt") és nekikezdtem hús nélküli étrendet összeállítani. Akkor a világ legnehezebb feladatának tűnt. Az első hétvégén még a mamával is összevesztem, mert mindenáron tukmálta a rántott husit, nekem is és a páromnak is - pedig megbeszéltük, hogy azon a hétvégén egyformán étkezünk: gyümölcsleves, borsófőzelék és szójafasírt. Nem arattam osztatlan sikert :-)

Júniusban hetente 2x jártunk Katához beszélgetésre és kezelésre.

A patológiai lelet után telefonon beszéltem a doktornővel: PET CT-t javasolt az ellenőrzésre, mert továbbra is jól éreztem magam; megszervezte a vizsgálatot. Egy nap csöngött a telefonom és a PET központból hívtak, hogy másnap fel tudnánk ugrani, mert akadt egy üres luk az előjegyzésben és július 2-re lennék előjegyezve.. hát persze, hogy tudunk menni! Kamillatea délután, izgulás éjszaka, a párom hívta Katát, hogy megyünk és hogy most mi lesz? Elszomorodott, itt van vége az eufórikus heteknek, mert azt látta, hogy boldog vagyok, amikor hazaindulunk a Katától, de nem hitte, hogy bármi egyéb is zajlik bennem. Persze ennek többször is hangot adott vicces formában, hogy csak nyugodtan varázsoljon tovább, mert amíg a közérzetem ilyen jó tőle, addig nincs miért aggódni.

06.23 - PET CT lelet összefoglaló vélemény:

Az alapbetegség supradiaphragmaticus lymphaticus persistálása (létezése) véleményezhető, a korábbi vizsgálathoz képest összességében részleges regressio. Kis méretük miatt metabolikusan korlátozottan karakterizálható subpleuralis micronodulusok.
.... aortaív mellett látható egy kb. 10x15 mm-es mérsékelt halmozás... a normális nagyságú májban gócos halmozás nem mutatható ki...a tüdőben jelenleg csak néhány max. 3 mm-es micronodulus látható elszórtan... a mediastinumban számos megnagyobbodott nyirokcsomó látható, melyek nagy része nem halmoz. Az epehólyag, a lép, a hasnyálmirigy és a mellékvesék eltérés nélkül. A leképzett csontokban kóros FDG halmozás nem látható.

Mit lehet erre mondani? Amikor a párom megjelent az iroda ajtajában sugárzó arccal, abban minden benne volt :-) azt mondták a kollégáink, hogy amikor megkapta az emailt, akkor majdnem lebontotta azt a kis irodát, ahol Zolival ketten ültek :-) kinyomtatta mindkét PET eredményt: a decemberit meg a friss júniusit is.
Ahogy megállt az ajtóban és mosolygott, elsírtam magam és azt mondogattam, hogy nem hiszem el, nem hiszem el, hogy ez lehetséges. Az eltérés: 40x35 mm daganat az aortaív mellett decemberben és áprilisban is, júniusban pedig 15x10 mm! Tiszta a vesém, a tüdőm is tisztul, a mediastinum is tisztul, minden tisztul!!

Körbekiabáltuk mindenkinek, hogy végre, végre valami történik jó irányba is: hívtuk Katát, hívtuk a szülőket, hugit, barátokat - a kollégáknak ott helyben kiabáltuk szét a jó hírt :-) mindenki őszintén velünk örült.

Fellélegeztünk, hogy tényleg jó úton járok, legalábbis számomra ez a járható út és erre most megkaptuk a bizonyítékot. Azt mondják, minden fejben dől el - ezzel most már teljesen egyetértek. Amikor márciusban-áprilisban megvásároltuk Balogh Béla könyveit és hallgatni kezdtem a Többszintű gyógyulás cd-t, meg a Tudatalatti 10 parancsolatát, hát ... nem gondoltam volna, hogy segít. Ezen kívül még egy csomó új dolog bekerült az életembe, de nem tudom megmondani, hogy mi az, ami tényleg használ: vörösbogyós gyümölcsök kapszulában, iszom a füredi lúgos vizet, természetgyógyászhoz járok havonta 1x, céklalé és joghurt minden nap, húsmentes táplálkozás és tilos a fehér cukor és a fehér liszt. Továbbra sem veszem meg a drága és hangzatos csodaszereket, amiket néha megpróbálnak rámtukmálni. Esténként egy nagy séta a ház körül, kb. 30-40 percig. Kata hetente egyszer dolgozik rajtam-velem, a teljes gyógyulásig és azután is szeretném néha-néha meglátogatni - hogy úgymondjam igény szerint.

Kaptam egy másik cd-t is, ami agykontroll gyakorlatokat tartalmaz, a Gyógyító szavak a kedvenc részem belőle. Úgy gondolom, ha lassan is, de haladok és jó úton járok.

06.30 - Megértem a 31. születésnapomat!

Számomra ez volt a csoda... rizslisztből sütött tortát majszolt az egész család a kertben és annak ellenére megették, hogy nem a megszokott ízvilág volt. Értem, miattam :-) Áprilisban még a zenéket válogattam titokban a temetésemre, mert nem gondoltam, hogy a szülinapomat megünnepelhetjük. Most pedig az újjászületésnapomat tartottuk, hátul a kertben anyuéknál: hosszú újjú fehér felsőben pompáztam a délutáni napsütésben, türzizkék sállal a nyakamon (torokcsakra színe, Katától tanultam).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése